قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران، سمینار تخصصی معماری با موضوع "مرمت و توانبخشی یاد‌مان‌ها و مجموعه‌های تاریخی در اسپانیا" توسط قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران، برگزار می‌گردد.
 
"Restauración y mejora de conjuntos y monumentos históricos en España"
 
"Strategic planning, Restoration and Enhancement of Historic Monuments and Complexes in Spain"
 
موضوع سمینار شامل طرح‌ریزی راهبردی، مرمت و توانبخشی مجموعه‌های تاریخی و یادمانها در حوزه مدیترانه (بویژه اسپانیا) است. بهره‌گیری مجدد از بناهای تاریخی و عملکردبخشی به آنان و ایجاد مجموعه‌های گردشگری و فرهنگی نیازمند ارائه برنامه‌های راهبردی در مقیاس منطقه و طرح‌های مرمت در مقیاس بنا بوده و جزییات مختلفی را در طراحی معماری از مقیاس خرد رویه‌ها و پوسته‌ها تا مقیاس کلان مجموعه و محوطه مطرح می کند. در این نشست ضمن ارائه تجارب مختلف در شهرهایی همانند بینیسکولا در سواحل مدیترانه، طرح های موجود در تهیه پلان حفاظتی استحکامات شهری بویژه قلعه بینیسکولا را با هدف توانبخشی و ایجاد مرکز شهری محلی و ملی ارایه می‌شود.
سخنران سمینار سرکار خانم پروفسور ماریا خوسفا بالاگر دسکایار، معمار و مدرس دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا می‌باشند. این رویداد با حمایت سفارت اسپانیا برنامه‌ریزی شده و در تاریخ 12 آذر ماه 96 در سالن نگارخانه دانشگاه تهران برگزار می‌شود و رایگان است.