سوالات پرتکرار - دانشکده معماری arch
سوالات پرتکرار
سوالات ویژه دانشجویان کارشناسی
-
انتخاب واحد به چه صورتی انجام میشود؟انتخاب واحد قبل از شروع هر ترم در قسمت «ثبت نام» سامانه بهستان و در بازه زمانی اعلام شده مطابق با تقویم آموزشی توسط دانشجو انجام میشود.
-
حداکثر و حداقل تعداد واحد قابل اخذ در هر ترم چند واحد است؟هر دانشجوی کارشناسی در هر ترم تحصیلی موظف به اخذ حداقل 12 و حداکثر 20 واحد است. در صورتی که معدل ترم قبل دانشجو بالای 17 باشد، وی میتواند تا 24 واحد نیز اخذ نماید.
-
حذف اضطراری چه شرایطی دارد؟حذف اضطراری فقط برای دروس نظری قابل انجام است و در بازه اعلام شده مطابق با تقویم آموزشی توسط خود دانشجو در سامانه بهستان انجام میشود.
-
حذف پزشکی چه شرایطی دارد؟درخواست حذف پزشکی باید توسط دانشجو در سامانه بهستان و قسمت «درخواست حذف پزشکی» ثبت شود. مدارک مربوطه اعم از گواهی بیماری، سابقه بستری یا جراحی، نسخه دارویی و ... به همراه فرم تکمیل شده باید ضمیمه درخواست قرار بگیرد. همچنین تمامی این مدارک باید به اداره آموزش تحویل داده شود.
-
درخواست مرخصی تحصیلی چه مراحلی دارد؟برای درخواست مرخصی باید قبل از شروع ترم ابتدا درخواست مرخصی در سامانه بهستان ثبت شود و سپس درخواست کتبی آن به کارشناس آموزش تحویل گردد.
-
اخذ ترم تابستانی چه شرایطی دارد؟دانشگاه تهران ترم تابستان ارائه نمیدهد اما در صورت تمایل به گذراندن ترم تابستانی در سایر دانشگاهها، ابتدا دانشجو باید از دانشگاه مربوطه استعلام بگیرد و از ارائه ترم تابستانی از طرف آن دانشگاه اطمینان حال نماید. سپس با مراجعه به کارشناس آموزش دانشکده، معرفینامه جهت اخذ دروس ترم تابستان تا سقف 6 واحد دریافت شود. در نهایت مسئولیت پیگیری برای ثبت نمره دروس گذرانده شده در ترم تابستان به عهده خود دانشجو میباشد.
-
دانشجو در چه شرایطی مشروط میشود؟چنانچه معدل ترم كمتر از 12 شود، دانشجو در آن ترم مشروط محسوب میشود. اگر تعداد ترم مشروطی به سه ترم برسد، آن دانشجو محروم از تحصيل میشود و بايد بلافاصله با دانشگاه تسویه کند.
-
برای درخواست معافیت تحصیلی نظام وظیفه چه اقداماتی لازم است؟ (ویژه دانشجویان مشمول خدمت)دانشجوی ذكور مشمول خدمت موظف است بلافاصله پس از انجام ثبتنام اوليه در دانشگاه برای اخذ معافيت تحصيلی اقدام نمايد. بديهی است ثبتنام دانشجو در ترم دوم منوط به وصول معافيت تحصيلی به دانشگاه خواهد بود.
-
برای دریافت تأییدیه تحصیلی چه اقداماتی لازم است؟دانشجو موظف است جهت درخواست تاييديه تحصيلی مقطع قبلی اقدام نمايد و تا وصول تاييديه تحصيلی مقطع قبلی خود آن را پيگيری نمايد. بديهی است ثبت نام دانشجو در ترم دوم منوط به وصول تاييديه خواهد بود.
سوالات ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد
-
مراحل دریافت معرفینامه جهت ارائه به سازمانهای رسمی چیست؟برای دریافت معرفینامه رسمی جهت بازدید از ادارات و سازمانهای دولتی، فرم معرفینامه باید تکمیل گردد، سپس بصورت فیزیکی به کارشناس تحصیلات تکمیلی تحویل داده شود. از آنجاییکه این فرم پیشنویس است قلمخوردگی یا دیگر موارد این چنینی ایرادی ندارند اما نوشتهها بایستی خوانا باشند. پس از تحویل دادن فرم، ممکن است امضای اتوماسیونی آن توسط معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده تا ۷۲ ساعت طول بکشد. پس از امضا توسط ایشان، برای دریافت نامه باید به دبیرخانه دانشکدگان هنرهای زیبا مراجعه گردد. در مرحله آخر جهت مُهر نامه باید به دفتر ریاست دانشکده مراجعه شود. لازم به ذکر است، هر دانشجو محدودیت دریافت ۵ معرفینامه را در طول یک ترم دارد.
-
حذف ترم / مرخصی تحصیلی در چه شرایطی امکانپذیر است؟حذف ترم یا مرخصی تحصیلی در ترم اول امکانپذیر نیست. اما در ترمهای بعدی، دانشجو میتواند با طی کردن مراحل زیر درخواست خود را ثبت کند:
تنظیم درخواست کتبی:
دانشجو باید درخواست خود را خطاب به شورای پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده معماری تنظیم کند (دستی یا تایپشده).
در درخواست، دلایل خود را برای حذف ترم یا مرخصی توضیح دهد و مدارک لازم (در صورت وجود) را ضمیمه کند.
ثبت درخواست در سامانه بهستان:
دانشجو باید درخواست خود را در بخش "شورای آموزشی و كميسيون موارد خاص" سامانه بهستان ثبت کند.
در صورت داشتن مشکل پزشکی، درخواست باید در بخش "درخواست حذف پزشکی" ثبت شود.
بررسی در شورای پژوهشی و تحصیلات تکمیلی:
پس از بررسی مدارک و دلایل در جلسه شورا، در صورت موجه بودن درخواست، موافقت و تأیید در سامانه انجام خواهد شد.
پیگیری نتیجه:
دانشجو باید از طریق سامانه بهستان و همچنین کارشناس آموزش دانشکده وضعیت درخواست خود را پیگیری کند. -
شرایط تمدید سنوات چیست؟دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا پایان ترم چهارم ملزم به تمدید سنوات نیستند و صرفا با انجام انتخاب واحد در سه ترم اول و اخذ پایاننامه در ترم چهارم، سنوات آنها تمدید خواهد شد. برای تمدید سنوات ترم پنجم، لازم است قبل از آغاز بازه انتخاب واحد، فرم مجوز تمدید سنوات به همراه فرم گزارش پیشرفت پایاننامه توسط دانشجویان تکمیل گردد و پس از امضا و اعلام نظر استاد راهنما در قسمت مشخص شده، این دو فرم به کارشناس تحصیلات تکمیلی تحویل داده شود. پس از برگزاری جلسه شورای پژوهشی و تحصیلات تکمیلی و تأیید درخواست تمدید سنوات، سرترم پنجم فعال میشود و دانشجو میتواند انتخاب واحد کند. سنوات ترم ششم تنها به دانشجویان دارای شرایط خاص (دارای بیماری حاد و فوت بستگان درجه یک) با ارائه مدارک معتبر، داده میشود.
-
تصویب پروپوزال چه مراحلی دارد؟از ترم دوم، فرآیند اولویتبندی اساتید راهنما توسط دانشجویان انجام میشود. پس از اعلام اولویتها از سوی دانشجو، گروه آموزشی با توجه به موضوع پژوهش و ظرفیت پایاننامه اساتید، مسئول تعیین استاد راهنما خواهد بود. در بازه زمانی مشخصی که توسط دانشکده تعیین میشود، دانشجویان موظفاند متن کامل پروپوزال خود را همراه با فرم اطلاعات پروپوزال (فرم شماره 3) به کارشناس تحصیلات تکمیلی تحویل دهند. پس از بررسی پروپوزال در جلسه شورای گروه، کارشناس به دانشجویان اطلاعرسانی میکند تا فایل پروپوزال خود را در سامانه بهستان بارگذاری کرده و پس از انجام مرحله همانندجویی (مشابهت کمتر از 30 درصد)، درخواست ثبت آن را ارسال نمایند. لازم به ذکر است، برای تمامی مراحل ذکر شده یک مهلت مشخص تعیین میشود که در صورت عدم رعایت آن، دانشجو با مشکلات آموزشی مواجه خواهد شد.
-
در انتخاب استاد راهنما به چه مواردی باید توجه داشت؟استاد راهنمای اول هر دانشجو الزاماً باید از گروه آموزشی رشته تحصیلی دانشجو انتخاب شود. برای استاد راهنمای دوم و استاد مشاور چنین محدودیتی وجود ندارد و امکان انتخاب از گروههای دیگر، دانشکدههای دیگر و حتی دانشگاههای دیگر وجود دارد. البته انتخاب استاد راهنمای دوم یا مشاور منوط به تأیید و رضایت استاد راهنمای اول است. بصورت کلی و در نهایت برای ثبت پروپوزال، چینش اساتید راهنما و مشاور باید در جلسه گروه آموزشی مطرح شده و به تأیید مدیر گروه و اعضای جلسه برسد.
نکات مهم:
- استاد راهنما یا مشاور باید حتماً در یک دانشگاه یا مؤسسه رسمیِ علمی مشغول به کار بوده و دارای مدرک دکتری و پوزیشن آکادمیک باشد.
- اساتیدی که خارج از دانشگاه به عنوان استاد راهنمای دوم یا مشاور انتخاب میشوند، باید احراز هویت شوند تا امکان ثبت در سامانه فراهم شود. برای انجام این کار، دانشجو باید فرم احراز هویت را به استاد مربوطه تحویل دهد، سپس فرم تکمیل شده از طریق دانشجو یا استاد برای کارشناس تحصیلات تکمیلی ارسال شود.
- برای آشنایی با اساتید هر گروه آموزشی، میتوانید به صفحه مربوط به آن گروه در وبسایت دانشکده معماری مراجعه کنید. -
تغییر در موارد مربوط به پایاننامه چه شرایطی دارد؟هرگونه تغییر در پایاننامه اعم از تغییر عنوان، تغییر نمونه موردی یا سایت، تغییر استاد راهنما، اضافه شدن استاد راهنمای دوم یا استاد مشاور و ... فقط تا انتهای ترم چهارم امکانپذیر است و منوط به تکمیل فرمهای مربوطه (در صورت وجود)، تحویل درخواست رسمی به کارشناس تحصیلات تکمیلی و موافقت شورای پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده با آن میباشد.
-
مراحل ثبت درخواست دفاع چیست؟دانشجویان در صورت داشتن سه شرط زیر میتوانند در هر روزی از بازه چهارماهه ترم تحصیلی خود جلسه دفاع را برگزار کنند:
- حداقل شش ماه از تاریخ ثبت پروپوزال آنها گذشته باشد.
- دانشجو سرترم فعال داشته باشد و مشکل آموزشی نداشته باشد.
- استاد راهنما و مدیرگروه با برگزاری جلسه دفاع موافقت کنند.
مراحل اصلی برای برگزاری جلسه دفاع:
- تکمیل فرم مجوز دفاع توسط دانشجو، اخذ امضای استاد راهنما و مدیرگروه و تحویل فیزیکی آن به کارشناس تحصیلات تکمیلی، حداقل ۱۰ روز قبل از روز دفاع.
- ثبت درخواست دفاع در سامانه بهستان، انجام فرآیند همانندجویی (مشابهت کمتر از 30 درصد) و پیش بردن مراحل گردش کار آن تا مرحله کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده. ضروری است که در این فرآیند، درخواست دفاع توسط کارشناس آموزش دانشکدگان هنرهای زیبا که مسئول بررسی پرونده آموزشی دانشجو است تأیید شود تا مجوز نهایی برگزاری جلسه صادر شود.
- پس از تعیین روز، ساعت و داوران جلسه توسط مدیرگروه، این اطلاعات از سوی کارشناس تحصیلات تکمیلی به دانشجو اعلام میشود و دانشجو موظف است حداقل یک هفته قبل از جلسه، فایل نهایی و تکمیلشده پایاننامه که شامل فصل آخر رساله و طراحیهای مربوطه میشود را به ایمیل داوران ارسال کند. -
برای برگزاری جلسه دفاع چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد؟- دانشجویان موظفند حداقل یک هفته قبل از برگزاری جلسه دفاع، فایل کامل رساله و طراحیهایشان را برای داوران ایمیل کنند و حتماً از دریافت کردن فایل توسط آنها اطمینان حاصل نمایند. ایمیل رسمی اساتید دانشکده در صفحه اعضای هیئت علمی موجود است. فایل پاورپوینت و شیتهایی که روز دفاع در آتلیه نصب خواهند شد، لازم نیست برای داوران ارسال شود.
- دانشجو میبایست حداقل یک ساعت قبل از شروع جلسه در دانشکده حاضر باشد.
- تمامی جلسات دفاع در آتلیههای ساختمان تحصیلات تکمیلی برگزار میشوند.
- میهمانان دانشجو از درب خیابان ۱۶ آذر باید وارد دانشگاه شوند.
- جلسه دفاع ممکن است تا بیش از یک ساعت طول بکشد اما مدت زمانی که در اختیار دانشجو قرار میگیرد حداکثر ۲۰ دقیقه است. داوران بیشتر مایلند نتیجه نهایی پروژه را مشاهده کنند.
- به دلیل فشردگی جلسات و نزدیکی زمان دفاعها به یکدیگر، پس از اتمام جلسه، آتلیه باید سریعاً تخلیه شود تا دانشجوی بعدی برای دفاع آماده شود.
- ارزشیابی پایاننامه بصورت کیفی و در چهار درجهی عالی (19 تا 20)، خیلی خوب (18 تا 19)، خوب (16 تا 18) و مردود (کمتر از 16) میباشد. نمره پایاننامه بر روی معدل کل دانشجو تأثیری ندارد.
- پس از برگزاری جلسه دفاع، فرآیند «درخواست دفاع» در سامانه بهستان همچنان ادامه خواهد داشت. بعد از ثبت درجه توسط نماینده تحصیلات تکمیلی جلسه که یکی از دو داور جلسه میباشد، کار دوباره به دانشجو ارجاع داده میشود تا فایل اصلاح شدهٔ رساله خود را بارگذاری کند و جهت بررسی به کارشناس کتابخانه هنرها ارجاع دهد. تمامی این مراحل در سامانه انجام میپذیرد و نیاز به مراجعه حضوری نیست. لطفاً توجه داشته باشید، در یک سری از مراحل، کار به دانشجو بازمیگردد و صرفاً بخاطر نزدنِ «تأیید و ارسال» مدتها متوقف میشود.
- پس از برگزاری جلسه دفاع یک مهلت دوماهه به دانشجو داده میشود تا درخواست دفاع خود را به انتها برساند. بعد از اتمام فرآیند دفاع، درخواست تسویه یا فارغالتحصیلی میتواند آغاز شود. -
پس از برگزاری جلسه دفاع، برای ثبت پایاننامه در کتابخانه هنرهای زیبا چه مواردی را باید رعایت کرد؟- دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری لازم است پس از دفاع از پایاننامه خود، در اسرع وقت نسبت به پیگیری و اتمام فرآیند «درخواست دفاع» در سامانه بهستان اقدام نمایند. بر همین اساس لازم است فایل نهایی رساله با در نظر گرفتن اصلاحات مدنظر اساتید راهنما / داور و شیوهنامه تدوین و نگارش رساله دانشجویی دانشکدگان هنرهای زیبا در سامانه توسط دانشجو بارگذاری شود. در صورت عدم هماهنگی رساله دانشجو با شیوهنامه ابلاغی، گردش درخواست دفاع دانشجو مورد تایید کتابخانه هنرهای زیبا و کتابخانه مرکزی قرار نخواهد گرفت و با درج «عدم تایید» روبرو خواهد شد.
- با توجه به محدودیتهای زمانی پیش از دفاع، استرس ناشی از آمادهسازی جلسه دفاع و ... ممکن است فرصت کافی برای اعمال تمامی تغییرات و اصلاحات در هنگام نگارش فراهم نشود. ازاینرو، پس از برگزاری جلسه دفاع، فرصت مناسبی در اختیار دانشجویان قرار خواهد داشت تا رساله خود را ویرایش کرده و نکات باقیمانده را بهطور کامل اعمال نمایند.
- سامانه بهستان برای بارگذاری فایلهای word و pdf رساله، تا حدود ۳۰۰ مگابایت را پشتیبانی میکند. چنانچه هرکدام از فایلهای word یا pdf دانشجو از این میزان بیشتر است، لازم است نسبت به کاهش حجم فایل اقدام صورت گیرد. همچنین توجه نمایید که حذف تصاویر، پیوستها و ... با هدف کاهش حجم فایل، مجاز نیست.
- در صورت حجم زیاد فایل word رساله و بروز مشکل در آپلود فایل، دانشجو مجاز است نسبت به کاهش حجم فایل اقدام نماید. به این منظور، استفاده از ابزارهای آنلاین کاهش حجم فایل و یا راهکار موجود در نرمافزار word (انتخاب گرینه Save as، سپس انتخاب گزینه Tools، انتخاب گزینه Compress Pictures، انتخاب خروجی 96 ppi و در نهایت ذخیره فایل Word با یک نام جدید) میتواند راهگشا باشد. لازم است توجه داشته باشید که کاهش حجم فایل word با توجه به اولویت محتوای متنی بر محتوای تصویری قابل توجیه بوده و این نکته شامل فایل pdf نمیشود. بنابراین لازم است فایل pdf با بالاترین کیفیت از فایل word اصلی خروجی گرفته شده و بارگذاری شود.
- فارغ از راهکارهای بیان شده، دانشجویانی که با مشکل بارگذاری فایلهای با حجم بالا روبرو بوده و امکان مراجعه حضوری به دانشکدگان نیز برای آنان فراهم است، میتوانند از سایت رایانه واقع در طبقه دوم کتابخانه هنرهای زیبا و اتصال داخلی دانشگاه جهت بارگذاری فایل در کوتاهترین زمان ممکن استفاده نمایند.
- دانشجویانی که بخش طراحی آنها در قالب شیت، پوستر و ... در زمان و محل دفاع نصب میشود، لازم است نسبت به اضافه کردن این بخشها به پایاننامه خود در قالب فصل پنجم (طراحی) و یا بخش پیوست (اسناد طراحی) اقدام نمایند.
- لازم است از قراردادن هرگونه صفحه سفید و خالی در رساله، در نسخه دیجیتالی و نسخه چاپی، اجتناب گردد. با توجه به لزوم قرارگیری نسخه دیجیتالی رساله در سامانه کتابخانه دیجیتال دانشگاه تهران، برخی ملاحظات پیشین مربوط به نسخههای چاپی (از جمله قرارگیری صفحه عنوان فصل در صفحات فرد) بلاموضوع بوده و بنابراین هیچ صفحه سفید و خالی در رساله قرار نگیرد.
- گردش درخواست دفاع پس از بارگذاری فایلها و تایید و ارسال درخواست توسط دانشجو، به مرحله تایید استاد راهنما و همینطور تایید و ثبت درجه توسط نماینده تحصیلات تکمیلی و سپس به مرحله بررسی کتابخانه هنرهای زیبا خواهد رسید. در صورت عدم هماهنگی رساله دانشجو با شیوهنامه ابلاغی و همینطور نکات بیان شده، مرحله کتابخانه تایید نخواهد شد و درخواست به دانشجو جهت اصلاح برگشت داده خواهد شد. لازم به ذکر است پس از اصلاح، بارگذاری و تایید مجدد درخواست توسط دانشجو، گردش سامانه مستقیماً به مرحله کتابخانه نخواهد رسید؛ بلکه لازم است مجددا درخواست توسط اساتید راهنما و نماینده تحصیلات تکمیلی تایید شود که در برخی مواقع ممکن است زمانبر باشد. بهمنظور جلوگیری از بازگشت مکرر درخواست دانشجو به مرحله تایید اساتید و همینطور تسریع در روند تایید کتابخانه، رعایت دقیق کلیه نکات مندرج در شیوهنامه ضروری است. -
تاریخ فارغالتحصیلی چگونه محاسبه میشود؟تاریخ دانشآموختگی دانشجو، روز دفاع از رساله و مشروط به کسب درجه قبولی است.
سوالات ویژه دانشجویان دکتری
-
ارائه نمره زبان چه ضرورتی دارد؟دانشجویان مقطع دکتری تا زمانیکه مدرکی دال بر دارا بودن مهارت در یکی از زبانهای انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیولی و عربی متناسب با رشته تحصیلی مورد تأیید گروه آموزشی خود جهت ثبت در پرونده به کارشناس آموزش دانشکده ارائه ننمایند، اجازه شرکت در آزمون جامع و ثبت پروپوزال نخواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوههای مختلف اثبات دارا بودن مهارت در زبانهای خارجی و آزمونهای زبان مورد پذیرش دانشگاه تهران، اینجا کلیک کنید.
-
شرایط برگزاری آزمون جامع چیست؟در ترم سوم، زمانی که دانشجویان دیگر واحد درسی ندارند، آزمون جامع برگزار میشود. برای شرکت در آزمون جامع، ابتدا باید دانشجو علاوه بر دارا بودن مدرک زبان، در مهلت اعلام شده، فرم شرکت در آزمون جامع را تکمیل کرده و به کارشناس تحصیلات تکمیلی تحویل دهد. در این آزمون که بهصورت کتبی و تشریحی برگزار میشود، هر یک از اساتید گروه سؤالی مطرح میکنند که معمولاً مرتبط با دروس تدریسشده یا در برخی موارد، مرتبط با موضوع رساله دانشجویان است. مدت زمان آزمون معمولاً ۳ تا ۴ ساعت است. بسته به نظر گروه آموزشی، ممکن است علاوه بر آزمون کتبی، آزمون شفاهی نیز برگزار شود. حداقل نمره قبولی ۱۴ است و در صورت عدم کسب این نمره، دانشجو اجازه ثبت پروپوزال نخواهد داشت و باید در سال بعد مجدداً در آزمون جامع شرکت کند.
-
تمدید سنوات در این مقطع چه شرایطی دارد؟دانشجویان دکتری تا انتهای ترم هشتم دارای سنوات مجاز هستند و برای تمدید آن بجز اخذ پایاننامه در زمان انتخاب واحد، لازم نیست اقدام خاصی انجام دهند. از ترم نهم تا ترم یازدهم، برای تمدید سنوات میبایست فرم مجوز تمدید سنوات به همراه گزارش پیشرفت رساله، توسط دانشجو تکمیل شود و به امضای استاد راهنما برسد. پس از تحویل مدارک مذکور به کارشناس تحصیلات تکمیلی و طرح موضوع در جلسه شورای پژوهشی و تحصیلات تکمیلی، در صورت مجاز بودن درخواست، سنوات دانشجو تمدید خواهد شد. برای تمدید سنوات ترم دوازدهم، دانشجو حتماً باید دارای مقاله چاپ شده باشد و فرم تأییدیه مقاله و نامه پذیرش آن را به همراه سایر مدارکِ تمدید سنوات به کارشناس تحصیلات تکمیلی تحویل نماید.
-
ثبت پروپوزال چه مراحلی دارد؟دانشجویان مقطع دکتری پس از شرکت در آزمون جامع و کسب نمره قبولی، باید استاد راهنمای خود را انتخاب کرده و پس از تأیید ایشان و مشخص شدن عنوان رساله، فرم مجوز ثبت پروپوزال را تکمیل و به کارشناس تحصیلات تکمیلی تحویل دهند. این فرم که با امضای استاد راهنما تأیید میشود، شامل مشخصات داوران داخلی و خارجی رساله نیز خواهد بود. پس از بررسی در شورای پژوهشی و تحصیلات تکمیلی، در صورت تأیید موضوع پیشنهادی، دانشجو موظف است در همان ترم هماهنگیهای لازم را برای برگزاری جلسه دفاع انجام دهد.
-
برای هماهنگی جلسات پروپوزال، سمینار و دفاع نهایی چه اقداماتی نیاز است؟هماهنگی روز و ساعت جلسات دفاع با اساتید راهنما و داورِ حاضر در جلسه بر عهده خود دانشجو است. دانشجو پس از هماهنگی با اساتید و حصول اطمینان از خالی بودن سالن قضاوت دکتری در روز و ساعت هماهنگ شده، باید اطلاعات جلسه خود را به جهت صدور دعوتنامه رسمی برای اساتید به کارشناس تحصیلات تکمیلی ایمیل نماید. اطلاعات جلسه شامل این موارد است: نام دانشجو، عنوان رساله، عنوان جلسه (پروپوزال، سمینار یا دفاع نهایی)، تاریخ و ساعت جلسه، اسامی اساتید راهنما و داوران داخلی و خارجی به تفکیک و به همراه ایمیل رسمی آنها.
-
برای صدور مجوز برگزاری جلسه دفاع نهایی چه اقداماتی باید انجام داد؟پیش از برگزاری جلسه سمینار سوم (پیشدفاع)، دانشجو باید موارد زیر را به کارشناس تحصیلات تکمیلی تحویل دهد:
- فرم تاییدیه مقاله
- نامه پذیرش (Accept) مقاله از طرف مجله
- متن کامل (Full Text) مقاله چاپ شده در مجله
در صورت مورد تأیید قرار گرفتن موارد بالا، دانشجو میبایست فرم مجوز دفاع از رساله را تکمیل کرده و پس از اخذ امضای استاد راهنما و مدیرگروه، آن را به کارشناس تحصیلات تکمیلی تحویل دهند. درخواست دفاع آنها در جلسه شورای پژوهشی و تحصیلات تکمیلی بررسی شده و در صورت موافقت، مجوز برگزاری جلسه دفاع صادر میشود. پس از این مرحله، دانشجو باید هماهنگیهای لازم را در برگزاری جلسه با اساتید راهنما و داور انجام داده و فایل نهایی رساله خود را برای آنها ارسال نماید.