انجمن علمی دانشجویی مدیریت پروژه و ساخت دانشگاه تهران، نشست سوم از سلسله نشست‌های تخصصی مدیریت پروژه را در روز چهارشنبه 30 شهریور ماه به صورت آنلاین برگزار نمود.

این نشست که با عنوان «ریسک‌های مدیریت ریسک پروژه»، با حضور آقای دکتر حسن ملکی تبار (عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت و مولف کتاب مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی) و میزبانی آقای دکتر حسین طوسی (عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مولف کتاب سازماندهی طرح‌ها با نظام مدیریت سبد پروژه) برگذار گردید به بررسی و تحلیل دلایل عدم پیاده سازی نظام مند فرآیندهای مدیریت ریسک پروژه در پروژه های عمرانی کشور پرداخت. مدیریت ریسک پروژه، فرآیند شناسایی، تحلیل و سپس پاسخگویی به هر ریسکی است که در طول چرخه عمر یک پروژه ایجاد می‌شود و به پروژه در ماندن در مسیر خود و رسیدن به هدفش کمک می‌کند.

مدیریت ریسک پروژه می‌تواند در انواع مختلف پروژه‌ها معانی مختلفی داشته باشد. در پروژه‌های کلان، استراتژی‌های مدیریت ریسک ممکن است شامل برنامه‌ریزی دقیق و مفصلی برای هر ریسک باشد تا در صورت بروز مشکلات، از استراتژی‌های کاهش استفاده شود. برای پروژه‌های کوچکتر، مدیریت ریسک پروژه ممکن است به معنی لیستی ساده و اولویت‌بندی شده از ریسک‌های با اولویت بالا، متوسط و کم باشد.

این مجموعه نشست ها با موضوعات مورد علاقه اعضای انجمن علمی مدیریت پروژه و ساخت دانشگاه تهران قرار است در هفته پایانی هر ماه به صورت آنلاین برگزار گردد. تا کنون، سه نشست از این برنامه برگزار شده است و نشست چهارم در پایان مهرماه برگزار خواهد شد. علاقمندان جهت حضور در این برنامه و سایر رویداد های علمی و آموزشی انجمن علمی مدیریت پروژه و ساخت دانشگاه تهران، می توانند از طریق شماره تلفن 6655-875-0938 با روابط عمومی انجمن، ارتباط برقرار کنند.

حضور همه علاقمندان از همه دانشگاه های کشور در این نشست ها آزاد است.