" کارگاه منظر داخلی: مرز برون و درون" (Interior landscape: Border between Public and Private) با حضور خانم سیمونا کانپا عضو هیأت علمی گروه معماری داخلی پلی تکنیک تورین ایتالیا و دکتر پرستو عشرتی عضو هیأت علمی دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت 1398در دانشکده معماری دانشگاه تهران از سوی قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران برگزار شد.

ایده اصلی برگزاری این کارگاه تحقیق مشترک این دو استاد در زمینه معماری داخلی فضاهای اشتراکی آپارتمان‌های مسکونی معاصر شهر تهران است که سبب حضور این استاد ایتالیایی در دانشگاه تهران گردید. این تحقیق به بررسی کمیت و کیفیت فضاهای اشتراکی شامل حیاط، پارکینگ، باغ بام، لابی، استخر، تراس‌های اشتراکی، سالن‌های بدنسازی و اجتماعات و ... می‌پردازد.

در این کارگاه در ابتدا خانم کانپا به ارائه سخنرانی درباره این تحقیق و تحلیل نمونه‌هایی در این زمینه از کشور ایتالیا پرداختند. در ادامه با تمرکز بر نمونه‌های بازدید شده در تهران صحبت‌های انجام شده با معماران آثار و ساکنان آن‌ها، موضوع کارگاه برای شرکت‌کنندگان از سوی ایشان و دکتر پرستو عشرتی تدقیق گردید که مواردی چون منظر داخلی، مصالح، رنگ، مبلمان، اجرا، و نورپردازی را دربرمی‌گرفت. بخش دوم کارگاه به تبادل‌نظر با دانشجویان و شرکت‌کنندگان و دریافت تجربیات آن‌ها درباره این فضاها در محل زندگی آن‌ها اختصاص داده شد. در پایان از شرکت‌کنندگان خواسته شد که نقطه‌نظرات خود را در قالب ارائه شده به صورت نوشته، عکس، و اسکیس ارائه دهند. لازم به ذکر است که دستاوردهای این کارگاه در بخشی از کتابی که نتیجه این تحقیق مشترک خواهد بود، ارائه خواهد گردید. این کتاب توسط یک ناشر ایتالیایی زیر نظر دانشگاه پلی تکنیک تورین به چاپ خواهد رسید. 

تهیه‌کننده گزارش: صبا سادات میرعظیمی

عکاس: فاطمه سبحانی

طراح پوستر: حسین شاه‌حسینی