نمایشگاه " از کارگاه تا نمایشگاه"

اولین نمایشگاه آثار برتر دانشجویان دانشکده معماری

    این نمایشگاه در دو بخش آثار برگزیده دانشجویان سال تحصیلی 93-92 و آثار دانشجویان پیشین دانشکده، از تاریخ نهم آذر ماه لغایت نوزدهم آذر ماه نود و سه در سالن‌های امتحانات و نگارخانه پردیس هنرهای زیبا برگزار گردید.

    یکی از اهداف دانشکده، ثبت و نگهداری آثار برتر دانشجویان است که تا کنون، فعالیت‌هایی نظیر چاپ و انتشار کتاب سال دانشکده در این زمینه صورت گرفته‌ است. برگزاری نمایشگاه نیز تلاش دیگری برای رسیدن به این هدف است. تا پیش از این، فعالیت‌های دانشجویان که در قالب تحویل کارهای کلاسی انجام می‌شد، تنها در یک روز و با هدف نمره دادن، در کنار یکدیگر جمع‌آوری می‌گردید؛ و پس از آن به فراموشی سپرده می‌شد، در حالیکه با برپایی نمایشگاه می‌توان فرصتی را برای دیده شدن آثار و معرفی آنان به سایر دانشجویان فراهم نمود. همچنین می‌توان آنها را مورد ارزیابی و ارزشیابی دقیق‌تر  قرار داد و از نتایج آن برای دستیابی به طرح‌ها و ارائه کار‌های بهتر بهره‌برد.

    نمایشگاه " از کارگاه تا نمایشگاه"، اولین نمایشگاه آثار برتر دانشجویان دانشکده بود که با هدف ذکر شده؛ توانست آثاری مربوط به طرح‌های مختلف در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به نمایش بگذارد. نام این نمایشگاه نیز به نوعی نشان‌دهنده فعالیت دانشجویان از مرحله انتخاب موضوع و پرورش ایده، از ابتدا تا انجام پروژه در نظر گرفته شد. نمایشگاه همزمان با آغاز به کار همایش آموزش معماری شروع به کار نمود. از ویژگی های مهم این نمایشگاه می‌توان به برگزاری نمایشگاهی از آثار دانشجویان قدیمی‌تر دانشکده که طی دهه‌های 40 و 50 ارائه گردیده؛ اشاره نمود. ارائه این آثار فرصتی را برای معرفی و آشنا شدن بازدید کنندگان با گذشته دانشکده و چگونگی آثار آن زمان فراهم نمود. از دیگر اتفاقات جنبی نمایشگاه می‌توان به برگزاری کارگاه ساخت معماری اسلامی که توسط دانشجویان درس "آشنایی با معماری اسلامی یک" در محوطه پردیس برگزار شد، اشاره کرد. دانشجویان در این کارگاه با کشیدن انواع قوس‌های ایرانی به گونه‌ای چگونگی ترسیم آنها را به صورت زنده نشان دادند. همچنین یکی از نمونه‌های چهار‌طاقی ساخته شده و یکی از آثار طراحی دیجیتال، از آثار ارائه شده در این نمایشگاه بود که به نوعی توجه بازدید کنندگان را به خود جلب نمود. نمایشگاه در روز نوزدهم آذر ماه به کار خود پایان داد.

     به زودی نیز دومین نمایشگاه آثار برتر در آذر ماه 94 برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه نیز کارهای برتر دانشجویان مربوط به سال تحصیلی 94-93 به نمایش در خواهد آمد. از علاقمندان دعوت می‌گردد از این نمایشگاه نیز بازدید نمایند.