نشست تخصصی با عنوان شهر دانش، دانشگاه کارآفرین، سبز و هوشمند در 21 آذرماه 96 از ساعت 30/8 الی 14 در پردیس هنرهای زیبا باحضور مسئولین محترم سازمان ها و ارگان های ذیربط از جمله دکتر حناچی معاون محترم شهرداری تهران، دکتر طالبیان معاون محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دکتر محقر معاون محترم سازمان توسعه و سرمایه گذاری و طرح ساماندهی دانشگاه و دکتر قاسمیه  مدیر کل محترم طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران و همچنین جمعی از روسای پردیس ها و دانشکده های دانشگاه تهران، استادان محترم معماری و شهرسازی و دانشجویان رشته های ذیربط برگزار شد.

پردیس هنرهای زیبا این نشست را با این دیدگاه برنامه ریزی کرد که طرح شهر دانش در دانشگاه تهران  باید از پشت درهای بسته بیرون و به متن جامعه ورود پیدا کند تا بازخوردهای آن به غنای طرح افزوده و کاستی های آن اصلاح گردد.

پردیس هنرهای زیبا در نظر دارد به کمک مدیریت کلان دانشگاه تهران این نشست ها را در مقیاسی بزرگتر ادامه دهد.

در ابتدای این نشست آقای دکتر شاهین حیدری رئیس پردیس هنرهای زیبا به ضرورت توجه به تغییرات اجباری که در دنیا در حال اتفاق است و همه چیزی را تحت شعاع خود قرار داده اشاره داشتند  و تذکر دادند که تغییر در نظام کالبدی و فضایی دانشگاهها ضرورتی جهانی است که این تغییر در دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه برتر ایران و به عنوان الگوی کشور باید انجام گیرد.

بعد از سخنان رئیس پردیس هنرهای زیبا آقای دکتر محقق معاون محترم سازمان توسعه و سرمایه گذاری و طرح ساماندهی دانشگاه در سخنانی با اشاره به روند شکل گیری طرح و اهمیت آن به بررسی چالش های موجود والبته نقاط قوت طرح پرداختند.

ایشان متذکر شد که دانشگاه تهران با جدیت مسئله  را دنبال خواهد کرد و تلاش می کند که مشکلات را با کمک مسئولان دلسوز حل نماید.

آقای قوهستانی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از ضرورت توجه به مسئله و اهمیت آن برای مسئولین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با توجه به گسترش آن تاکید کرده و آمادگی دانشگاه علوم پزشکی را برای هرگونه کمک به طرح اعلام داشتند.

سپس دکتر حناچی معاون محترم شهردار تهران به تاریخچه مسئله و میزان اهمیت آن پرداخت و براین باور اشاره داشتند که مسئولین مرتبط نظام به واقع سند را پذیرفته اند و هنگام با آن حرکت می کنند.

دکتر طالبیان معاون محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز با توجه به ضرورت این طرح به ثبت جهانی دانشگاه تهران اشاره داشت و آمادگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را در این زمینه برای ادامه کاراعلام داشتند.

در بخش بعدی مراسم آقای کامران صفامنش به صورت مبسوط  ودردو بخش سخنرانی کردند. وی در بخش اول صحبت های خودضمن تشریح  ویژگی های طرح در زمینه شهری به تغییرات جهانی اشاره و به وظایف دانشگاه خودکفا و کارآفرین پرداختند.

آقای دکتر ساعد سمیعی از استادان برتر و با سابقه دانشگاه تهران سخنران آخر بخش اول نشست بود.وی در سخنان خود به ارائه خطوط طرح پرداختند. طرحی که در زمان دکتر عارف مطرح شده و ایشان به صورتی جامع آن را  پیشنهاد داده بودند.

آقای صفامنش در بخش دوم صحبت های خود به تشریح کامل شهر دانش و دانشگاه کارآفرین پرداختند و از بایدها و نبایدهایی صحبت کرده و معیارهای جهانی و تغییراتی را که در طرح خود به ان توجه داشته اند را برای حضار به بحث گذاشتند.

در خاتمه این نشست با حضور دکتر ساعد سمیعی، دکترحبیبی، دکتر طالبیان و مهندس صفامنش، میزگرد پرسش و پاسخ برگزار و به پرسش های استادان و دانشجویان  پاسخ داده شد.

از نکات قابل توجه اینکه این نشست در ساعت30/8 شروع و بدون وقفه و با حضور حداکثری جمعیت مستمعین تا ساعت 14ادامه داشت.